TARSILA DO AMARAL: The Personification of Art and Politics
A Personificação de Arte e Política
DOI:
https://doi.org/10.12957/rcd.2024.80380References
BENJAMIN, W. A obra de arte na era de sua reprodutibilidade técnica. In: BENJAMIN, W. Obras escolhidas I. São Paulo: Brasiliense, 1987.
BIOGRAFIA | Tarsila do Amaral. Tarsila do Amaral, c2023. Disponível em: https://www.tarsiladoamaral.com.br/blank-1. Acesso em: 18 out. 2023.
ENCICLOPÉDIA ITAÚ CULTURAL. A Negra | Enciclopédia Itaú Cultural. Enciclopédia Itaú Cultural, c2024. Disponível em: https://enciclopedia.itaucultural.org.br/obra2322/a-negra. Acesso em: 18 out 2023.
ENCICLOPÉDIA ITAÚ CULTURAL. Costureiras | Enciclopédia Itaú Cultural. Enciclopédia Itaú Cultural, c2024. Disponível em: https://enciclopedia.itaucultural.org.br/obra2487/costureiras. Acesso em: 18 out 2023.
ENCICLOPÉDIA ITAÚ CULTURAL. Crianças | Enciclopédia Itaú Cultural. Enciclopédia Itaú Cultural, c2024. Disponível em: https://enciclopedia.itaucultural.org.br/obra1636/criancas. Acesso em: 18 out 2023.
ENCICLOPÉDIA ITAÚ CULTURAL. Morro da Favela | Enciclopédia Itaú Cultural. Enciclopédia Itaú Cultural, c2024. Disponível em: https://enciclopedia.itaucultural.org.br/obra2324/morro-da-favela. Acesso em: 18 out 2023.
GOTLIB, N. B. Tarsila do Amaral: a musa radiante. São Paulo: Brasiliense, 1983.
GOTLIB, N. B. Tarsila do Amaral: A modernista. 5. ed. São Paulo: Edições SESC, 2018.
HU, C. Por quais motivos o Morro do Castelo, no Rio de Janeiro, foi destruído? - Quora. Quora, c2024. Disponível em: https://pt.quora.com/Por-quais-motivos-o-Morro-do-Castelo-no-Rio-de-Janeiro-foi-destru%C3%ADdo. Acesso em: 18 out 2023.
MACHADO, A. V. 100 anos da Semana de Arte Moderna: celebração ou reflexão? | Espaço do Conhecimento UFMG. Espaço do Conhecimento UFMG, 2022. Disponível em: https://www.ufmg.br/espacodoconhecimento/100-anos-da-semana-de-arte-moderna-celebracao-ou-reflexao/. Acesso em: out. 2023.
NAPOLITANO, M. A relação entre arte e política: Uma introdução teórico-metodológica. Temáticas, Campinas, v. 19 n. 37, jan./dez. 2011. 25-56.
NOSSA HISTÓRIA. SEGUNDA CLASSE TARSILA DO AMARAL. Nossa História, c2024. Disponível em: https://nossahistoria.net/segunda-classe-tarsila-do-amaral/. Acesso em: 18 out 2023.
REZENDE, N. A Semana de Arte Moderna. São Paulo: Ática, 1993.
RIBEIRO, M. A. O modernismo brasileiro: arte e política. ArtCultura: Revista de História, Cultura e Arte, Uberlândia, v. 9, n. 14, jan.-jun. 2007. p. 115-125.
SANTOS, P. M. Tarsila do Amaral e o movimento modernista em São Paulo. Revista Eletrônica Discente História.com, Cachoeira, v. 2, n. 3, jan.-jun. 2014. 32-45.
WIKIPÉDIA. Operários - Wikipédia, a enciclopédia livre. Wikipédia, 2022. Disponível em: https://pt.wikipedia.org/wiki/Oper%C3%A1rios. Acesso em: 18 out 2023.
WIKIPÉDIA. Abaporu - Wikipédia, a enciclopédia livre. Wikipédia, 2023. Disponível em: https://pt.wikipedia.org/wiki/Abaporu. Acesso em: 18 out 2023.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Manuela Nascimento Tostes da Silva

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The copyright of the articles published in the Journal of Dialogic Communication (RCD) belongs to their respective author(s), with the rights of first publication assigned to the Journal. Every time an article is cited, replicated in institutional repositories and/or personal or professional pages, a link to the article available on the RCD website must be presented. The Journal of Dialogic Communication (RCD) is licensed under a Creative Commons License (by-nc-nd).