BENCHMARKING OF BEST PRACTICES IN ENTERPRENEURIAL EDUCATION AND INNOVATION FOR THE ENGINEERING COURSE
DOI:
https://doi.org/10.12957/polemica.2022.81672Keywords:
Innovation. Entrepreneurship. Coworking. Benchmarking. Innovation ecosystem.Abstract
This article presents the main results from a benchmarking study concerning the best practices for the education of Entrepreneurship and Innovation for the Engineering course, aiming at the creation of an ecosystem of these fields at the Engineering department of the Rio de Janeiro State University (UERJ). The study involved the top 4 universities (2 foreign and 2 national) according to the 2020 QS World University Rankings and a third foreign university where one of the authors participated in an exchange program and that has similar performance as the Brazilian institutions according to the aforementioned rank. The methodology of this research consisted of a quantitative and qualitative study, which was carried out from theoretical analysis, documents, and exploratory field study. The physical spaces aimed at innovation in these universities were also investigated, many of which have an important interaction with the Entrepreneurship and Innovation disciplines of these institutions, so a similar proposal is presented for UERJ, the coworking space. The expected result is a greater exchange of values between society, university, and companies, creating startups and strengthening the innovation ecosystem created by the project.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Cabem ao autor/autora os direitos autorais dos artigos publicados na Polêm!ca, resguardando-se à revista o direito de primeira publicação. Cientes, revista e autores/as, que todos os artigos são de uso gratuito, para fins educacionais e não-comerciais, permitindo que outros remixem, adaptem e construam sobre o trabalho, desde que citada a fonte, quando da sua utilização integral ou parcial, de acordo com a licença Creative Commons CC BY-NC.
O(s) autor(es) tem/têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Respeitando a licença autoral adotada pela Polêm!ca, estimulamos nossos leitores a promover, refletir e escrever, a partir das nossas publicações, incluindo nas citações o link para o artigo disponível no site da Revista Polêm!ca, sempre que um artigo for citado ou replicado, e observando a grafia correta do nome da revista Polêm!ca.
Todo o conteúdo de terceiros (imagens, trechos, citações, etc.) deverá possuir referências a sua fonte original adicionadas como notas de rodapé ou referências bibliográficas com sua devida identificação.
Artigos submetidos que contiverem citações, tabelas ou imagens extraídas de outras publicações não serão aceitos, caso possuam mais conteúdo de terceiros do que conteúdo original.
Revista Polêm!ca está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.