THEATER EDUCATION: THE WAYS OF AN EXPANDED SCENE

Authors

  • LUIZ CARLOS GARROCHO

DOI:

https://doi.org/10.12957/polemica.2010.2806

Abstract

The article discusses the pedagogy of the theater in a post-dramatic and performative way, whether in formal education, and studios or workshops.Thus, it is necessary to revisit the design of the theater, intending to leave a centralist and hierarchical view in relation to other arts, to the vision of an expanded scene. Finally, reconsider the pedagogical strategies for this new theater.

Keywords: pós-dramatic theater; performative theater; expanded scene; theater education

Author Biography

LUIZ CARLOS GARROCHO

Possui graduação em Filosofia pela Universidade Federal de Minas Gerais (1992) e mestrado em Artes pela Universidade Federal de Minas Gerais (2006). É professor no Curso Técnico de Ator do Centro de Formação Artística da Fundação Clóvis Salgado (BH/MG), ministrando a matérias de Interpretação Teatral e Filosofia da Arte. Atua nas interfaces entre teatro físico e performance, improvisação e composição cênico-corporal.

Published

2012-03-27

How to Cite

GARROCHO, L. C. (2012). THEATER EDUCATION: THE WAYS OF AN EXPANDED SCENE. POLÊM!CA, 9(3), 193 a 197. https://doi.org/10.12957/polemica.2010.2806

Issue

Section

CADERNO IMAGEM