MILITANCY AND TEACHING IN HIGHER EDUCATION: CHALLENGES IN TIMES OF CRISIS

Authors

  • ROGÉRIO GONÇALVES DE FREITAS

DOI:

https://doi.org/10.12957/polemica.2010.2715

Abstract

This paper discusses the challenges for class teaching in the face of acute crisis of the capital system. It depicts some policies of privatization of public universities during the Fernando Henrique Cardoso and Lula da Silva, encouraging then to a preliminary discussion of the category called militant teacher used to describe the performance faculty committed to a project of historical break with the capital.

Keywords: Higher Education. Crisis of capital. Professor Militant.

Author Biography

ROGÉRIO GONÇALVES DE FREITAS

Possui Graduação em Educação Física pela Universidade do Estado Pará (UEPA), é Especialista em Docência do Ensino Superior (ICED/UFPA). Faz parte do Programa de Pós-Graduação em Ciências Sociais em nível de Mestrado no Instituto de Filosofia e Ciências Humanas da UFPA na condição de Discente. É Bolsista do CNPq. Tem experiência na área de Educação, Educação Física, Sociologia, atuando principalmente nos seguintes temas: Formação Profissional , Mundo do Trabalho, Precarização do Trabalho, Saúde Docente e Qualidade de Vida.

Published

2012-03-23

How to Cite

DE FREITAS, R. G. (2012). MILITANCY AND TEACHING IN HIGHER EDUCATION: CHALLENGES IN TIMES OF CRISIS. POLÊM!CA, 9(1), 110 a 116. https://doi.org/10.12957/polemica.2010.2715

Issue

Section

QUESTÕES CONTEMPORÂNEAS