Incompreensões no amor e na arte: A gaivota de A. Tchékhov
Keywords:
A. Tchékhov, Teatro russo, Drama moderno, Literatura russaAbstract
O presente artigo visa traçar uma análise de A Gaivota (1896), primeira grande peça de A. Tchékhov (1860-1904), a partir dos paradoxos de comunicação existentes entre as personagens. O estudo pretende esclarecer algumas das inovações propostas pelo autor russo que rompem com o sistema dramático tradicional, alterando principalmente os conceitos de ação, diálogo e conflito. As impossibilidades de compreensão entre as personagens serão analisadas dentro do que entendemos como os dois principais temas da obra – amor e arte.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Palimpsesto journal publishes original articles and reviews in the field of Literature, Language and Linguistics. We also publish mixed and/or thematic issues, with articles and reviews in Portuguese, English, Spanish, and French.
Authors retain copyright and grant the journal the right of its first publication, with the work simultaneously licensed under Creative Commons Attributions License, which allows sharing of the work with an acknowledgement of authorship and initial publication in this journal.
Palimpsesto uses a Creative Commons - Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional license.