The ubiquity of digital information in urban space
DOI:
https://doi.org/10.12957/logos.2008.424Keywords:
Urban City, Digital Technologies, UbiquityAbstract
This article focuses on the contemporary urban spaces from the point of view of three interconnected process: the use of digital technologies, the characterization of city spaces and the development of social links. The analysis of the daily interactions between the digital data and the city illustrates theoretical considerations about particular experiences concerning social space, more precisely that of ubiquity, and its contributions for the construction of new collective spatial experiences.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2010-05-03
How to Cite
LEITE, Julieta. The ubiquity of digital information in urban space. Logos, Rio de Janeiro, v. 15, n. 2 (2008), p. 104–116, 2010. DOI: 10.12957/logos.2008.424. Disponível em: https://www.e-publicacoes.uerj.br/logos/article/view/424. Acesso em: 9 may. 2025.
Issue
Section
Articles
License
1. Os textos serão revisados e poderão sofrer pequenas correções ou cortes em função das necessidades editoriais, respeitado o conteúdo.
2. Os artigos assinados são de exclusiva responsabilidade dos autores.
3. É permitida a reprodução total ou parcial dos textos da revista, desde que citada a fonte.
2. Os artigos assinados são de exclusiva responsabilidade dos autores.
3. É permitida a reprodução total ou parcial dos textos da revista, desde que citada a fonte.
4. A Revista Logos se reserva o direito de não permitir alterações no documento original submetido pelo Autor, uma vez avaliado ou em fase de avaliação ou de edição.
5. A Revista Logos não se responsabiliza por eventual indicação errada ou fraudulenta de autoria e co-autoria.