Cinephile Consumption and Contemporary Culture: A Overview
DOI:
https://doi.org/10.12957/logos.2010.543Keywords:
Cinema, Cinephilia, Culture, Internet, Consumption.Abstract
This article seeks to introduce the reader into the world of cinephilia that uses the Internet as a collaborative and universal cinematheque, putting their consumption practices in dialogue with discussions essential to understanding contemporary culture. Will focus on the extent of subaltern cities, where spectators conduct their searches by the rarity of the films, the stage fracturing program governed by the logic of Multiplex, whose grids are assembled from the likely profitability of movies.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2010-06-30
How to Cite
FERREIRA, Rodrigo Almeida. Cinephile Consumption and Contemporary Culture: A Overview. Logos, Rio de Janeiro, v. 17, n. 1, p. 29–42, 2010. DOI: 10.12957/logos.2010.543. Disponível em: https://www.e-publicacoes.uerj.br/logos/article/view/543. Acesso em: 28 may. 2025.
Issue
Section
Articles
License
1. Os textos serão revisados e poderão sofrer pequenas correções ou cortes em função das necessidades editoriais, respeitado o conteúdo.
2. Os artigos assinados são de exclusiva responsabilidade dos autores.
3. É permitida a reprodução total ou parcial dos textos da revista, desde que citada a fonte.
2. Os artigos assinados são de exclusiva responsabilidade dos autores.
3. É permitida a reprodução total ou parcial dos textos da revista, desde que citada a fonte.
4. A Revista Logos se reserva o direito de não permitir alterações no documento original submetido pelo Autor, uma vez avaliado ou em fase de avaliação ou de edição.
5. A Revista Logos não se responsabiliza por eventual indicação errada ou fraudulenta de autoria e co-autoria.