Communication Technologies, Entertainment and Cognition in Cyberculture: a Comparative Analysis Between The Incredible Hulk and Heroes TV Series

Authors

  • Fátima Régis
  • Raquel Timponi
  • Alessandra Maia
  • Daniela Almeida
  • José Messias Santos
  • Juliana Fernandes
  • Mariana Aguiar
  • Renata Silva

DOI:

https://doi.org/10.12957/logos.2009.336

Keywords:

Cyberculture, Entertainment, TV series, Cognition, Communication Technologies

Abstract

This article presents the first output of a comparative research between two TV series: The Incredible Hulk – 1977 (before digital technology boom) and Heroes – 2006 (during cyberculture age). The research aims to investigate if differences engendered by digital technologies in media systems requires new cognitive abilities to watch the contemporary TV series.

Author Biographies

Fátima Régis

Professora Doutora da Graduação e da Pós-Graduação da FCS-UERJ.

Raquel Timponi

Mestre em Comunicação pela UERJ.

Alessandra Maia

Estudante do Curso de Jornalismo da FCS-UERJ.

Daniela Almeida

Estudante do Curso de Jornalismo da FCS-UERJ.

José Messias Santos

Estudante do Curso de Jornalismo da FCS-UERJ.

Juliana Fernandes

Estudante do Curso de Relações Públicas da FCS-UERJ.

Mariana Aguiar

Estudante do Curso de Relações Públicas da FCS-UERJ.

Renata Silva

Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da FCS-UERJ.

Published

2010-03-09

How to Cite

Régis, F., Timponi, R., Maia, A., Almeida, D., Santos, J. M., Fernandes, J., … Silva, R. (2010). Communication Technologies, Entertainment and Cognition in Cyberculture: a Comparative Analysis Between The Incredible Hulk and Heroes TV Series. Logos, 16(2), 30–44. https://doi.org/10.12957/logos.2009.336