The relationship between soccer and television in the mass media contemporary scenario
DOI:
https://doi.org/10.12957/logos.2010.856Keywords:
Soccer, Television, Political Economy of CommunicationsAbstract
The article outlines the relationship between soccer and television and analyzes how this sport reaches the status of lucrative merchandise in the present situation. The purchase of broadcasting rights appears as media strategy to attract massive audience. This work, a partial research result, is based on a bibliographical revision of Political Economy of Communication’s authors and presents soccer as a product through statistics.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2010-09-22
How to Cite
AGUIAR, Leonel Azevedo de; PROCHNIK, Luisa. The relationship between soccer and television in the mass media contemporary scenario. Logos, Rio de Janeiro, v. 17, n. 2, p. 51–64, 2010. DOI: 10.12957/logos.2010.856. Disponível em: https://www.e-publicacoes.uerj.br/logos/article/view/856. Acesso em: 9 may. 2025.
Issue
Section
Comunicação e Esporte
License
1. Os textos serão revisados e poderão sofrer pequenas correções ou cortes em função das necessidades editoriais, respeitado o conteúdo.
2. Os artigos assinados são de exclusiva responsabilidade dos autores.
3. É permitida a reprodução total ou parcial dos textos da revista, desde que citada a fonte.
2. Os artigos assinados são de exclusiva responsabilidade dos autores.
3. É permitida a reprodução total ou parcial dos textos da revista, desde que citada a fonte.
4. A Revista Logos se reserva o direito de não permitir alterações no documento original submetido pelo Autor, uma vez avaliado ou em fase de avaliação ou de edição.
5. A Revista Logos não se responsabiliza por eventual indicação errada ou fraudulenta de autoria e co-autoria.