AUTISM, FAMILY AND INCLUSION
DOI:
https://doi.org/10.12957/polemica.2010.2693Abstract
ABSTRACT: This article is part of my doctoral research that investigated the daily routine concerning the inclusion of students with autism in regular classrooms. This qualitative research examined the perceptions of teachers, school principals, classmates and family members about the inclusion of such students. In this article, special attention is given to the family, since the diagnosis of autism brings about significant changes in the family dynamics, such as marital separations, job changes or job abandonment by the mother when she cannot find a caregiver for her child, in addition to her ambivalent feelings for a non-expected child. Social exclusion processes are impressive and continuous. There is an emphatic expectation about the entry of the child in school, and also a desire for normalization and healing through education, which turn out unconfirmed and make parents feel frustrated, specially when they compare their children with others. Family members point out several fragilities in educational inclusion, which reinforce the need for interlocution between diverse public policies towards the provision of an inclusive school which promotes development and learning.
Keywords: autism – family - education- inclusion- exclusionDownloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Cabem ao autor/autora os direitos autorais dos artigos publicados na Polêm!ca, resguardando-se à revista o direito de primeira publicação. Cientes, revista e autores/as, que todos os artigos são de uso gratuito, para fins educacionais e não-comerciais, permitindo que outros remixem, adaptem e construam sobre o trabalho, desde que citada a fonte, quando da sua utilização integral ou parcial, de acordo com a licença Creative Commons CC BY-NC.
O(s) autor(es) tem/têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Respeitando a licença autoral adotada pela Polêm!ca, estimulamos nossos leitores a promover, refletir e escrever, a partir das nossas publicações, incluindo nas citações o link para o artigo disponível no site da Revista Polêm!ca, sempre que um artigo for citado ou replicado, e observando a grafia correta do nome da revista Polêm!ca.
Todo o conteúdo de terceiros (imagens, trechos, citações, etc.) deverá possuir referências a sua fonte original adicionadas como notas de rodapé ou referências bibliográficas com sua devida identificação.
Artigos submetidos que contiverem citações, tabelas ou imagens extraídas de outras publicações não serão aceitos, caso possuam mais conteúdo de terceiros do que conteúdo original.
Revista Polêm!ca está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.