AS RELAÇÕES DE PODER NA E ENTRE A ESCOLA NORMAL E A CIDADE DE BELÉM DO PARÁ DE 1890 A 1920: A BELLE ÉPOQUE NA ESCOLA
DOI:
https://doi.org/10.12957/periferia.2014.17265Keywords:
Escola normal, educação, modernização, cidade de Belém do Pará, Belle Époque.Abstract
Raimundo William Tavares Júnior
DOI: 10.12957/periferia.2014.17265
O objeto desse artigo são as relações entre a Escola Normal e a cidade de Belém entre 1890 e 1920 durante um forte processo de modernização. Quais os tipos de confronto e negociação entre seu currículo e regulamento, espelhando um ideal de vida civilizado e disciplinado com seus diversos sujeitos como funcionários, alunos e professores? Que tipo de relações a escola é obrigada a ter com outras esferas governamentais para defender seus interesses corporativos?
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of the work with acknowledgment of the authorship of the work and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes as well as increase the impact and the citation of the published work (See The Effect of Free Access).