CENTRO EDUCACIONAL DE NITERÓI: TRAJETÓRIAS E HISTÓRIAS
DOI:
https://doi.org/10.12957/periferia.2014.17264Keywords:
História da educação, memória institucional, história escolarAbstract
Ana Cristina Menegaz dos Santos Carpi, Jacqueline de Fatima dos Santos Morais
DOI: 10.12957/periferia.2014.17264Este trabalho é um recorte de dissertação de mestrado, defendida no Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ), que se refere ao percurso histórico do Centro Educacional de Niterói (CEN). Privilegiamos aqui o “Projeto Político Pedagógico” como fonte documental primária a fim de compreendermos a história desta instituição de ensino. A trajetória singular e imbricada por acontecimentos no campo educativo de caráter nacional permitem afirmar que a criação desta escola está relacionada à luta maior pela hegemonia no campo educacional de modelos pedagógicos e administrativos ligados à Escola Nova.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of the work with acknowledgment of the authorship of the work and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes as well as increase the impact and the citation of the published work (See The Effect of Free Access).