POLICIES AND CURRICULUM TEACHING OF GEOGRAPHYIN THE STATE OF RIO DE JANEIRO

Authors

  • Saulo Cezar Guimarães Farias Universidade do Estado do Rio de Janeiro - UERJ

DOI:

https://doi.org/10.12957/geouerj.2014.5639

Keywords:

Curriculum. Geography. Public policies.Education.

Abstract

DOI: http://dx.doi.org/10.12957/geouerj.2014.5639

This paper made a brief analysis on government policy in Rio establishing their schools the minimum curriculum, with emphasis on the construction of the geography curriculum. Also reconstituted the mishaps that the Brazilian education as in recent decades and the recent political attempts to reverse the delay and improve the quality of basic education in Brazil. From a theoretical-methodological strategy descriptive, based on documents and experiences of teachers participating in the project, concluding that it was configured in a palliative measure without great results to improve education state wide.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Saulo Cezar Guimarães Farias, Universidade do Estado do Rio de Janeiro - UERJ

Doutorando em Meio Ambiente (UERJ), mestre em Educação e Cultura Contemporânea (UNESA), especialista em Planejamento, Implementação e Gestão de EaD (UFF), graduado em Geografia pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ) e cursando Ciências Sociais na Universidade Federal do Rio de Janeiro (IFCS-UFRJ). Atualmente é professor-tutor do curso de especialização em Gestão Pública Municipal (PNAP-Unirio) nas disciplinas Políticas Públicas, Gestão Democrática e Participativa, Gestão de Redes Públicas e Orientação de TCC, também professor de Geografia do Colégio Estadual Aurelino Leal em Niterói - RJ, do Centro Educacional Adventista do Rio de Janeiro, atuando principalmente nas seguintes áreas: Políticas Públicas, Meio Ambiente, Geografia, Novas Tecnologias de Ensino e Educação.

Published

2014-05-22

How to Cite

FARIAS, Saulo Cezar Guimarães. POLICIES AND CURRICULUM TEACHING OF GEOGRAPHYIN THE STATE OF RIO DE JANEIRO. Geo UERJ, Rio de Janeiro, v. 1, n. 25, p. 223–238, 2014. DOI: 10.12957/geouerj.2014.5639. Disponível em: https://www.e-publicacoes.uerj.br/geouerj/article/view/5639. Acesso em: 12 may. 2025.

Issue

Section

Articles