CURRICULUM, KNOWLEDGE AND DISCOURSE: AN AESTHETICS EXPERIENCE

Authors

  • Guilherme Augusto Rezende Lemos Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)

DOI:

https://doi.org/10.12957/geouerj.2015.19466

Keywords:

Educação, currículo, estética

Abstract

Doi: 10.12957/geouerj.2015.19466

 

This article to think of education as aesthetics or as enjoyment, that is, action to take or make use of any opportunity, a pleasant use of something a joy and focuses on three cuts, the first by developing a bit the concept of aesthetics not as philosophy of art, but as a proposition of man himself as a work of art; the second, observing an overview of the production of meaning in dispute that reveals much our way of being in the world than the opposition of "real arguments"; Finally, increasing the microscope, observe the same social phenomenon raising opposing worldviews, to complete the speech itself as enjoyment.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Guilherme Augusto Rezende Lemos, Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)

É doutor pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da UERJ, na área de currículo, com a tese "O sujeito descentrado e a educação como estética", sob a orientação da Professora Elizabeth Fernandes de Macedo, com estágio de doutoramento sanduíche na Universidade do Porto - Portugal, bolsa FAPERJ, agosto a dezembro de 2011. Possui mestrado em Filosofia pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro (2001). Atualmente é Professor Adjunto da Faculdade de Educação da Universidade do Estado do Rio de Janeiro, atuando principalmente nos seguintes temas: Educação, currículo, didática, formação de professores, cultura e filosofia.

Published

2015-12-20

How to Cite

Lemos, G. A. R. (2015). CURRICULUM, KNOWLEDGE AND DISCOURSE: AN AESTHETICS EXPERIENCE. Geo UERJ, (27), 309–322. https://doi.org/10.12957/geouerj.2015.19466

Issue

Section

Articles