The hypermedia in the education at the distance mediated by computer through tutorials for the teaching of graphic software
Keywords:
teaching, tutorial, hypermedia, graphic softwareAbstract
This paper approaches the elaboration of a tutorial system with beginnings of Hypermedia to make possible the learning driven in EDMC (Education at the Distance Mediated by Computer) of the use of the graphic software Cad 3D Solidwork. The competence, in the elaboration of the didactic material, the intention of providing to the student a less technical content and more attraction. For so much it was adopted a narrative, expressed by images, that uses sounds and static and dynamic images in the presentation and the student's transport during the learning.
Downloads
References
BUGAY, Edson L. E ULBRICHT, Vânia R. 2000. Hipermídia. Florianópolis: Bookstore
FALKEMBACH, Gilse Antoninha Morgental. 2008. Concepção e desenvolvimento de material Educativo digital. RENOTE - Revista Novas Tecnologias na Educação [on line]. Maio/2005 - Vol.3 no1, Rio Grande do Sul. In: < http://www.cinted.ufrgs.br/renote/maio2005/artigos/a23_materialeducativo.pdf>, ISSN 1679-1916, 15 de dezembro
KAYE, Anthony. 1989. Computer-mediated Communication and Distance Education. In R. Mason & A. Kaye (editors), MINDWAVE: Communication, computers and Distance Education. Oxford: Pergamon Press, 1a edição
LAVILLE, Christian & DIONNE, Jean. 1999. A construção do Saber – Manual de metodologia da pesquisa em ciências humanas. Artmed , Porto Alegre - RS
LOYOLLA, W. P. C. 1997. Prates M., Pós-Graduação Baseada em EDMC - Diretrizes de Projeto VIII Simpósio Brasileiro da Informática na Educação, SBC, ITA, CEIE, SP
MACHADO, Arlindo. 1997 . Hipermídia: o labirinto como metáfora. In: DOMINGUES. Diana (Org.) A arte no século XXI: a humanização das tecnologias. São Paulo: Fundação Editora da UNESP
MORAN, José Manuel. 2002. O que é Educação a Distância, SENAI, Rio de Janeiro – RJ
NIPPER, S. 1998. Third generation distance learning and computer conferencing. In Robin Mason & Anthony Kaye (eds.), MINDWAVE: Communication, Computers and Distance Education. Oxford: Pergamon Press
SCAVETTA, S. & LAUFFER, R. 1997. Texte, Hipertexte, Hipermedia. Paris, Intro, 1997.
STERN, Paul; KALOF, Linda. 1996. Evaluating Social Science Research. Oxford: Oxford University Press, 2a Ed,
Wikipédia – Enciclopédia Online – In: <http://pt.wikipedia.org/wiki/Hiperm%C3%addia>, 11 de abril
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Os Direitos Autorais dos artigos publicados na revista Arcos Design pertencem ao(s) seu(s) respectivo(s) autor(es), com os direitos de primeira publicação cedidos à Arcos Design com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons CC BY-NC-SA 4.0, a qual permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista. Para mais informações ver: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
- O(s) autor(es) tem/têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de
autoria e publicação inicial nesta revista. - Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.