The design as the strategy for the country plan. Prospects for design education in Brazil

Authors

  • Maria Cecilia Consolo FACAMP- Faculdades de Campinas

DOI:

https://doi.org/10.12957/arcosdesign.2016.15629

Keywords:

education design, strategic plan, sustainable development, design culture

Abstract

This article is deontological nature. The reflection focuses on the instruction of Design whose curriculum degree deserves a review against the economic and social scene. The delimitation of professional practice for languages of expression, the same that segment the learning, reduces the nativo potential of design, the professional must be able to analyze and diagnostic front to the complex challenges of the economy and social dynamics, being able to articulate multidisciplinary solutions and centered the attention in the development the your country.

Author Biography

Maria Cecilia Consolo, FACAMP- Faculdades de Campinas

Cecilia Consolo é designer e doutora em Ciência da Comunicação pela USP, tem mais de 35 anos de experiência em desenvolvimento de projetos de comunicação, design, de marcas e gestão da identidade corporativa. Atuou como professora nas matérias de projeto, metodologia e novas linguagens, na graduação e pós-graduação da Faculdade de Design Gráfico do SENAC,  no curso de graduação em Design Gráfico da FAAP - Fundação Armando Alvares Penteado, e na pós graduação do SENAI. Atualmente é professora de Projeto e Gestão na graduação e pós-graduação em Design da FACAMP - Faculdade de Ciências Econômicas de Campinas. É titular no Conselho Setorial de Design junto ao Ministério da Cultura

Published

2016-10-26

How to Cite

Consolo, M. C. (2016). The design as the strategy for the country plan. Prospects for design education in Brazil. Arcos Design, 9(1), 51–62. https://doi.org/10.12957/arcosdesign.2016.15629

Issue

Section

Artigos