The design as the strategy for the country plan. Prospects for design education in Brazil
DOI:
https://doi.org/10.12957/arcosdesign.2016.15629Keywords:
education design, strategic plan, sustainable development, design cultureAbstract
This article is deontological nature. The reflection focuses on the instruction of Design whose curriculum degree deserves a review against the economic and social scene. The delimitation of professional practice for languages of expression, the same that segment the learning, reduces the nativo potential of design, the professional must be able to analyze and diagnostic front to the complex challenges of the economy and social dynamics, being able to articulate multidisciplinary solutions and centered the attention in the development the your country.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2016-10-26
How to Cite
CONSOLO, Maria Cecilia. The design as the strategy for the country plan. Prospects for design education in Brazil. Arcos Design, Rio de Janeiro, v. 9, n. 1, p. 51–62, 2016. DOI: 10.12957/arcosdesign.2016.15629. Disponível em: https://www.e-publicacoes.uerj.br/arcosdesign/article/view/15629. Acesso em: 2 may. 2025.
Issue
Section
Artigos
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Os Direitos Autorais dos artigos publicados na revista Arcos Design pertencem ao(s) seu(s) respectivo(s) autor(es), com os direitos de primeira publicação cedidos à Arcos Design com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons CC BY-NC-SA 4.0, a qual permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista. Para mais informações ver: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
- O(s) autor(es) tem/têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de
autoria e publicação inicial nesta revista. - Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.