THE URUGUAIANA CARNIVAL IN THE CARNIVAL CIRCUITS OF THE PAMPAS (SOUTH OF BRAZIL): NOTES ON THE ANALYSIS OF AESTEHTIC ECONOMICS OF THE SHOW, GLOBALISM CULTURAL AND ANTHROPOLOGY OF OBJECTS BETWEEN CARNAVALS
DOI:
https://doi.org/10.12957/tecap.2015.16485Keywords:
URUGUAIANA CARNIVAL, SAMBA SCHOOLS, GLOBALISM, CULTURAL SETTINGS, THEORY OF OBJECTS, SPECTACLEAbstract
The article presents the carnival of Uruguaiana samba schools and the carnival context of the pampas in southern Brazil, from a theoretical and methodological approach, encompassing relations between carnivals and indicating different paths for analysis. Cultural settings of carnivals allowed the discussion on the overall format of samba schools, the expansion of Rio's model, and an alleged current paradigm. The theories of globalism, together with the theory of objects, will be summoned in order to open up a range of reflections on the material and symbolic flows in those circuits, as well as meetings, interconnections and negotiations between the carnaval of the pampas and the one from Rio de Janeiro.
Downloads
Published
2015-11-01
How to Cite
Duarte, U. C. (2015). THE URUGUAIANA CARNIVAL IN THE CARNIVAL CIRCUITS OF THE PAMPAS (SOUTH OF BRAZIL): NOTES ON THE ANALYSIS OF AESTEHTIC ECONOMICS OF THE SHOW, GLOBALISM CULTURAL AND ANTHROPOLOGY OF OBJECTS BETWEEN CARNAVALS. Textos Escolhidos De Cultura E Arte Populares, 12(2). https://doi.org/10.12957/tecap.2015.16485
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).