CANNIBAL MUSA: GRACE JONES AND RACE AND GENDER DISPLACEMENT IN THE DISCO ERA (1977-1979)
DOI:
https://doi.org/10.12957/tecap.2010.12146Keywords:
POSTCOLONIALISM, CULTURAL HIBRIDISM, RACE, GENDER, DISCO MUSIC, GRACE JONES.Abstract
Grace Jones: model, singer, actress, muse, diva, gay icon. In the context of the sexual revolution and hybrid cultures of big cities, Grace Jones, together with collaborators such as Jean-Paul Goude, Andy Warhol, Keith Haring, among others, has produced multimedia works that incorporate elements of the popular culture of the streets, of the art salons and of haute-couture, dislodging cultural borders and reassigning the archetypical figure of the Caribbean cannibal. Based on the cultural hybridism proposed by Edouard Glissant, this article explores the displacement of race and gender carried through by Jones in her trilogy of disco music albums and her performances which took place between 1977 and 1979.Downloads
Published
2010-05-01
How to Cite
Rabelo, D. (2010). CANNIBAL MUSA: GRACE JONES AND RACE AND GENDER DISPLACEMENT IN THE DISCO ERA (1977-1979). Textos Escolhidos De Cultura E Arte Populares, 7(1). https://doi.org/10.12957/tecap.2010.12146
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).