SAMBA SCHOOLS OF RIO DE JANEIRO: THE QUEST FOR VICTORY IN THE PARADE AND IN COMMUNICATION
DOI:
https://doi.org/10.12957/tecap.2010.12030Keywords:
CARNIVAL, SAMBA SCHOOLS, ORGANIZATIONAL COMMUNICATION.Abstract
This article aims at analyzing the importance of communication, more precisely the good face to face communication that occurs in interactions between the different characters that compose the carnival associations of the Special Group of Rio de Janeiro. The research has identified as a key point for the organization of the carnival the discourse of different agents, something not always understood as intended. Communication noises are caused by the exchange between actors coming from different backgrounds and having well diversified socio-economic and cultural foundations. The challenge faced by the parade`s organizational project is constant, and a few characters in particular are responsible for a constant negotiation with peers and for a permanent adjustment in the active discourse.Downloads
Published
2010-11-01
How to Cite
Magalhães, M. M. da M. (2010). SAMBA SCHOOLS OF RIO DE JANEIRO: THE QUEST FOR VICTORY IN THE PARADE AND IN COMMUNICATION. Textos Escolhidos De Cultura E Arte Populares, 7(2). https://doi.org/10.12957/tecap.2010.12030
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).