“CARNIVAL HERE IN LAZARIM HAS ALWAYS BEEN KIND OF NAUGHTY”: MASKS, WILLS AND CARNIVAL PRACTICES
DOI:
https://doi.org/10.12957/tecap.2012.10297Keywords:
CARNIVAL IN PORTUGAL, MASKS FROM LAZARIM, REINVENTION OF TRADITION, GODFATHERS AND GODMOTHERS WILLS, CARNIVAL RITUALS.Abstract
In this article we question the mechanisms of construction and preservation of carnival practices in a rural community in which the agricultural component has faded, focusing on popular culture (BAKHTIN, 2002) and performative practices (CONNERTON, 1999). In constant dialectics between past and present, mediated by the memory of our sources, the text has been structured into three parts, analyzing the changes in rural areas and the senses and meanings attributed to the party in the construction of local identities.Downloads
Published
2012-05-01
How to Cite
Simões, S. (2012). “CARNIVAL HERE IN LAZARIM HAS ALWAYS BEEN KIND OF NAUGHTY”: MASKS, WILLS AND CARNIVAL PRACTICES. Textos Escolhidos De Cultura E Arte Populares, 9(1). https://doi.org/10.12957/tecap.2012.10297
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).