A LOOK AT THE CARNIVAL THROUGH THE PERSPECTIVE OF CLIFFORD GEERTZ’S SYMBOLIC ANTHROPOLOGY AND LÉVI-STRAUSS’ STRUCTURAL ANTHROPOLOGY
DOI:
https://doi.org/10.12957/tecap.2012.10294Keywords:
CARNIVAL, STUDENTS, MUSIC, CULTURE, SYMBOLIC, UNIVERSIDAD NACIONAL DE COLOMBIA, BOGOTA, CONTESTARTE JOURNAL.Abstract
Culture, from the perspective of Clifford Geertz and Lévi-Strauss, is understood as a “fabric” of meanings, as a set of “symbolic systems”. This idea was dubbed a semiotic definition of culture and is one of many approaches to understand this concept. We are interested in constructing an interpretation of carnival as a fundamental expression of different social groups. We analyze the students’ carnival of the 1920s and 30s in the city of Bogota in order to decipher its specific symbols and recognize its meaning, its social function and the changes it has caused in the university community and in the city of Bogotá.Downloads
Published
2012-05-01
How to Cite
Mendoza, C. B. (2012). A LOOK AT THE CARNIVAL THROUGH THE PERSPECTIVE OF CLIFFORD GEERTZ’S SYMBOLIC ANTHROPOLOGY AND LÉVI-STRAUSS’ STRUCTURAL ANTHROPOLOGY. Textos Escolhidos De Cultura E Arte Populares, 9(1). https://doi.org/10.12957/tecap.2012.10294
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).