READY-MADE AND HAND-MADE IN THE SELARÓN STAIRCASE: A HISTORICAL AND BIOGRAPHICAL BRICOLAGE
DOI:
https://doi.org/10.12957/tecap.2011.10452Keywords:
READY-MADE, HAND-MADE, SIGNED, BRICOLAGE, CRAFTS, SLUM.Abstract
This article - which publicizes part of the study on the Selarón Staircase under the scope of the Art, Culture and Cognition research program of the post-graduation in Arts at Uerj – aims at expanding the vision of the urban imaginary of Rio de Janeiro, recognizing said intervention as an important informal milestone in the city (ready-made), and emphasizes its obvious handmade aspect. With the combination of these two dimensions, the text explores the micro-world of the artist, clarifying some of the aspects that cause the indisputable success of this unusual extensive historical and biographical bricolage located between the old neighborhoods of Lapa and Santa Teresa.Downloads
Published
2011-05-01
How to Cite
Guimarães, A. H. M. (2011). READY-MADE AND HAND-MADE IN THE SELARÓN STAIRCASE: A HISTORICAL AND BIOGRAPHICAL BRICOLAGE. Textos Escolhidos De Cultura E Arte Populares, 8(1). https://doi.org/10.12957/tecap.2011.10452
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).