A MATEMÁTICA E A GRADUAÇÃO EM CIÊNCIAS CONTÁBEIS
Abstract
ResumoA Matemática, como ciência dos números, é uma importante teoria para o desenvolvimento em vários campos.
Neste trabalho procuramos estudar o desempenho e o grau de compreensão da importância da Matemática que os
graduandos em Ciências Contábeis relatam. O objetivo é identificar a fonte dos problemas relacionados com a
Matemática no Brasil. Esta análise é baseada num levantamento de dados cujos resultados foram obtidos após a aplicação de uma série de questões que foram respondidas pelos entrevistados.
Palavras-chave: Contabilidade; Matemática;
Educação Matemática
ABSTRACT
Mathematics, the science of numbers, is a very important theory for development of several fields. In this work we study the performance and the comprehension importance level of
Mathematics from accounting students on graduation programs. The target is identifying the problems source related to
Mathematics in Brazil. This analyze is based on a data survey with the available results after application of a series of
questions to be answered.
Keywords: Accounting; Mathematics; Mathematics Education
Downloads
Published
2004-12-26
How to Cite
Silva, D. N. da, & Machado, G. G. (2004). A MATEMÁTICA E A GRADUAÇÃO EM CIÊNCIAS CONTÁBEIS. Revista De Contabilidade Do Mestrado Em Ciências Contábeis Da UERJ, 9(1). Retrieved from https://www.e-publicacoes.uerj.br/rcmccuerj/article/view/5583
Issue
Section
Artigos
License
The proprietary rights of the articles accepted for publication, including translation, become the property of the Journal of Accounting of the Master's in Accounting Sciences at UERJ (online).
Partial citation of published articles is permitted without prior authorization, provided the source is identified. The total reproduction of articles is prohibited. In case of doubts, please contact: (revistacontabilidadeuerj@gmail.com).
The declarations of the approved articles must be originally signed and sent by mail to the magazine's contact address.