CORPORATE EDUCATION: A STUDY ON SKILLS DEVELOPMENT IN ELETROBRÁS
DOI:
https://doi.org/10.12957/polemica.2011.2912Abstract
Organizations have realized that their efforts should focus on their core competencies, and for the development of these skills is necessary that there are people, which must be managed so that there is a constant learning. The management of these people will efficiently develop personal skills in line with the organizational skills demanded, which must be aligned with organizational strategies. While there are organizations that still see people as resources, many realized that human capital is acquired through formal and informal education, and that builds true competitive advantage, since the skills developed can be aligned with the organization's strategic goals. In this context, the highest level of an organization - the strategic level - there is the concept of corporate education, it is through it that will promote the development of the employees of organizations, increasing human capital and consequently organizational competitiveness. The corporate education, understood as a coordinated practice of people management and knowledge management and guided by business strategy and has been part of organizations in Brazil and worldwide. From the corporate education, the concept of corporate university - UC, which focuses primarily on managing organizational knowledge, promoting learning for all employees of the organization, in line with the objectives established in organizational strategic planning. One advantage of UC is the spread of culture and ethical values to the stakeholders of the organization by managing people and knowledge. It is in this context that the present article, which aims to analyze the importance of corporate education developed in a UC as a way of skills development aligned with strategies, through the theoretical study on the subject of the case and the Corporate University Eletrobrás System - UNISE.
Keywords: competence, entrepreneurial university, knowledge management, people management, intellectual capital.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Cabem ao autor/autora os direitos autorais dos artigos publicados na Polêm!ca, resguardando-se à revista o direito de primeira publicação. Cientes, revista e autores/as, que todos os artigos são de uso gratuito, para fins educacionais e não-comerciais, permitindo que outros remixem, adaptem e construam sobre o trabalho, desde que citada a fonte, quando da sua utilização integral ou parcial, de acordo com a licença Creative Commons CC BY-NC.
O(s) autor(es) tem/têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Respeitando a licença autoral adotada pela Polêm!ca, estimulamos nossos leitores a promover, refletir e escrever, a partir das nossas publicações, incluindo nas citações o link para o artigo disponível no site da Revista Polêm!ca, sempre que um artigo for citado ou replicado, e observando a grafia correta do nome da revista Polêm!ca.
Todo o conteúdo de terceiros (imagens, trechos, citações, etc.) deverá possuir referências a sua fonte original adicionadas como notas de rodapé ou referências bibliográficas com sua devida identificação.
Artigos submetidos que contiverem citações, tabelas ou imagens extraídas de outras publicações não serão aceitos, caso possuam mais conteúdo de terceiros do que conteúdo original.
Revista Polêm!ca está licenciada com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.