ADRIFT: CHILDHOOD WRITTEN AND RESEARCH

Authors

  • DENISE MARCOS BUSSOLETTI

DOI:

https://doi.org/10.12957/polemica.2011.2861

Abstract

This article discusses the written of the research of childhood, considering this as an exercise in otherness. Takes the thesis that poetry is one of the pillars of the grammars of the cultures of childhood, exploring the hypothesis proposed by Sarmento(2004) on the affinities that exist between the logical principles of the cultures of childhood and poetic language. Among metaphors also seeks inspiration in Walter Benjamin to question not only the style and written research in childhood, but to put this discussion in a movement that is characteristic of the reflection of modernity.


Key Words: written of the research, childhood, poetry; otherness.

Author Biography

DENISE MARCOS BUSSOLETTI

Possui doutorado em Psicologia pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (2007), com estágio no Instituto de Estudos da Criança (IEC) da Universidade do Minho, Braga - Portugal. Cursou o mestrado em Psicologia pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (1997) e Graduação em Psicologia pela Universidade Católica de Pelotas (1987). Atualmente é professora da Universidade Federal de Pelotas. Tem experiência na área de Educação e Psicologia, com ênfase em Psicologia Social, atuando principalmente nos seguintes temas: infância, representações sociais e identidade social.

Published

2012-03-30

How to Cite

BUSSOLETTI, D. M. (2012). ADRIFT: CHILDHOOD WRITTEN AND RESEARCH. POLÊM!CA, 10(2), 278 a 287. https://doi.org/10.12957/polemica.2011.2861

Issue

Section

QUESTÕES CONTEMPORÂNEAS