Systemic-Functional Grammar and Teaching English as a Foreign Language: an analysis of three realizations of the recipe genre and a reflection on pedagogical applications
DOI:
https://doi.org/10.12957/matraga.2022.63843Palavras-chave:
Systemic-Functional Grammar, Recipes, Teaching English as a Foreign LanguageResumo
Systemics Functional Grammar (SFG) has been used to address issues of Teaching English as a Foreign Language (TEFL) in extensive research, however the aim of this article is to analyze how instances of a specific genre, the recipe, may present different functional features, as well as discuss how TEFL may use the genre in their work with learners. The paper presents a summary of the relevant theoretical aspects on the three Meta Functions in SFG by Halliday, examining the features of the texts in the light of these concepts; the result is a reflection on how these functional features may be used in TEFL.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
AUTORIZAÇÃO
A Matraga – Revista do Programa de Pós-Graduação em Letras da UERJ está autorizada a publicar o artigo ora submetido, caso seja aceito para publicação online. Fica atestado que a contribuição é original, que não está sendo submetida a outro editor para publicação, e que a presente declaração é a expressão da verdade.
Os trabalhos publicados no espaço virtual da Matraga – Revista do Programa de Pós-Graduação em Letras da UERJ serão automaticamente cedidos, ficando os seus direitos autorais reservados à Matraga. Sua reprodução, total ou parcial, é condicionada à citação dos autores e dos dados da publicação.
A Matraga utiliza uma Licença Creative Commons - Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional.