(MULTI)LITERACIES AND IDENTITY: OURO PRETO (MG) HIP-HOP MULTIMODAL POSTERS ANALYSIS

Authors

  • Hércules Tolêdo Corrêa Universidade Federal de Ouro Preto

Keywords:

Multiliteracies, multimodality, identity, literacies of re-existence.

Abstract

This article aims to present a linguistic-discursive analysis of multimodal posters produced in the hip-hop group “A rede”, of Ouro Preto - MG . We support in New Literacy Studies and the pedagogy of multiliteracies, especially within the linguistic studies and education. The analysis started from a data collection conducted through participant observation and interviews , ethnographic approach. The results showed that participants in the group “A rede” produce efficient multimodal texts on your goals and demarcate their social places with the redefinition of their identities. These spontaneous and engaged multiliteracy social practices are not often recognized and valued by the school.

Author Biography

Hércules Tolêdo Corrêa, Universidade Federal de Ouro Preto

Graduado em Letras e mestre em Linguística pela UFMG. Doutor em Educação pela Universidade Federal de Minas Gerais, com estágio de pós-doutorado em Educação realizado na Universidade do Minho, Portugal, no primeiro semestre de 2007. Atua no Mestrado em Educação da UFOP, desenvolvendo e orientando pesquisas sobre os processos de leitura e escrita e relações com as tecnologias digitais de informação e comunicação. Tem publicado artigos e trabalhos na área da Educação e Linguagens.

Published

2015-07-30

How to Cite

Corrêa, H. T. (2015). (MULTI)LITERACIES AND IDENTITY: OURO PRETO (MG) HIP-HOP MULTIMODAL POSTERS ANALYSIS. MATRAGA - Journal Published by the Graduate Program in Letters at Rio De Janeiro State University (UERJ), 22(36). Retrieved from https://www.e-publicacoes.uerj.br/matraga/article/view/17053