Ordinary people and media occupations of cyberspace
DOI:
https://doi.org/10.12957/logos.2008.398Keywords:
conversations, computer mediated communication (CMC), sociability.Abstract
The text develops reflections about the appropriation of the Internet by common people, distinguishing the pragmatic possibilities of the language in the organization of social nets and in the speakers’ congregation. Two empiric cases are emphasized to discuss the aesthetic and ethical dimensions in the interactions, as well as to point communicative competences requested to the persons.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2010-05-03
How to Cite
BRETAS, Beatriz. Ordinary people and media occupations of cyberspace. Logos, Rio de Janeiro, v. 15, n. 2 (2008), p. 47–60, 2010. DOI: 10.12957/logos.2008.398. Disponível em: https://www.e-publicacoes.uerj.br/logos/article/view/398. Acesso em: 8 may. 2025.
Issue
Section
Dossiê
License
1. Os textos serão revisados e poderão sofrer pequenas correções ou cortes em função das necessidades editoriais, respeitado o conteúdo.
2. Os artigos assinados são de exclusiva responsabilidade dos autores.
3. É permitida a reprodução total ou parcial dos textos da revista, desde que citada a fonte.
2. Os artigos assinados são de exclusiva responsabilidade dos autores.
3. É permitida a reprodução total ou parcial dos textos da revista, desde que citada a fonte.
4. A Revista Logos se reserva o direito de não permitir alterações no documento original submetido pelo Autor, uma vez avaliado ou em fase de avaliação ou de edição.
5. A Revista Logos não se responsabiliza por eventual indicação errada ou fraudulenta de autoria e co-autoria.