Media and the construction of celebrities: a praxeological approach
DOI:
https://doi.org/10.12957/logos.2009.339Keywords:
pragmatism, media, celebrities.Abstract
This paper aims at discussing the fruitfulness of the praxeological model of communication to analyze the constitution of celebrities in contemporary media. It investigates the pragmatic basis that marks this model, by resuming some contributions from Dewey and Mead. Based on this approach, the article highlights the symbolic and interactive constitution of celebrities by the media.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2010-03-09
How to Cite
SIMÕES, Paula Guimarães. Media and the construction of celebrities: a praxeological approach. Logos, Rio de Janeiro, v. 16, n. 2, p. 67–79, 2010. DOI: 10.12957/logos.2009.339. Disponível em: https://www.e-publicacoes.uerj.br/logos/article/view/339. Acesso em: 28 may. 2025.
Issue
Section
Articles
License
1. Os textos serão revisados e poderão sofrer pequenas correções ou cortes em função das necessidades editoriais, respeitado o conteúdo.
2. Os artigos assinados são de exclusiva responsabilidade dos autores.
3. É permitida a reprodução total ou parcial dos textos da revista, desde que citada a fonte.
2. Os artigos assinados são de exclusiva responsabilidade dos autores.
3. É permitida a reprodução total ou parcial dos textos da revista, desde que citada a fonte.
4. A Revista Logos se reserva o direito de não permitir alterações no documento original submetido pelo Autor, uma vez avaliado ou em fase de avaliação ou de edição.
5. A Revista Logos não se responsabiliza por eventual indicação errada ou fraudulenta de autoria e co-autoria.