The relations among ethics, moral and communication in three dimensions of the intersubjective experience
DOI:
https://doi.org/10.12957/logos.2009.338Keywords:
communication, ethical-moral processes, social recognitionAbstract
Ethical-moral communicative processes are instituted by language, in three spheres of the intersubjective experience:
the argumentative oriented to agreement and/or solution of collective problems (with the amplification of particular perception and the consideration of the point of view offered by others); the demand for social recognition, that intersects citizens’ self-realization with their socialization; and the production of media representations
that continuously stimulates moral feelings towards the other.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2010-03-09
How to Cite
MARQUES, Ângela Cristina Salgueiro. The relations among ethics, moral and communication in three dimensions of the intersubjective experience. Logos, Rio de Janeiro, v. 16, n. 2, p. 54–66, 2010. DOI: 10.12957/logos.2009.338. Disponível em: https://www.e-publicacoes.uerj.br/logos/article/view/338. Acesso em: 12 jul. 2025.
Issue
Section
Articles
License
1. Os textos serão revisados e poderão sofrer pequenas correções ou cortes em função das necessidades editoriais, respeitado o conteúdo.
2. Os artigos assinados são de exclusiva responsabilidade dos autores.
3. É permitida a reprodução total ou parcial dos textos da revista, desde que citada a fonte.
2. Os artigos assinados são de exclusiva responsabilidade dos autores.
3. É permitida a reprodução total ou parcial dos textos da revista, desde que citada a fonte.
4. A Revista Logos se reserva o direito de não permitir alterações no documento original submetido pelo Autor, uma vez avaliado ou em fase de avaliação ou de edição.
5. A Revista Logos não se responsabiliza por eventual indicação errada ou fraudulenta de autoria e co-autoria.