Aesthetics and hermeneutics dilemmas of communication
DOI:
https://doi.org/10.12957/logos.2009.329Keywords:
Communication Aesthetics, Hermeneutics, PhilosophyAbstract
The paper outlines the development of tendencies in the field of Communication in Brazil, in regard to approaches from phenomena of the aesthetic and philosophical hermeneutics. The idea of art as an event, supported by the perspective of the philosopher Martin Heidegger, and the theory of aesthetics of appearing, proposed by Martin Seel, are examined in order to point out contributions that these notions can bring to the field of Communication.
Downloads
Published
2010-03-09
How to Cite
Filho, J. C. (2010). Aesthetics and hermeneutics dilemmas of communication. Logos, 16(2), 19–29. https://doi.org/10.12957/logos.2009.329
Issue
Section
Articles
License
1. Os textos serão revisados e poderão sofrer pequenas correções ou cortes em função das necessidades editoriais, respeitado o conteúdo.
2. Os artigos assinados são de exclusiva responsabilidade dos autores.
3. É permitida a reprodução total ou parcial dos textos da revista, desde que citada a fonte.
2. Os artigos assinados são de exclusiva responsabilidade dos autores.
3. É permitida a reprodução total ou parcial dos textos da revista, desde que citada a fonte.
4. A Revista Logos se reserva o direito de não permitir alterações no documento original submetido pelo Autor, uma vez avaliado ou em fase de avaliação ou de edição.
5. A Revista Logos não se responsabiliza por eventual indicação errada ou fraudulenta de autoria e co-autoria.