Lygia Pape at Santa Úrsula: Toward an Affirmative Biopolitics of Artistic Pedagogy in the Brazilian Military Dictatorship
DOI:
https://doi.org/10.12957/concinnitas.2024.74160Resumo
- Este artigo analisa a pedagogia artística de Lygia Pape na Santa Úrsula durante a ditadura militar com foco em seu compromisso com a formação de sentidos e consciência social. Isso chama a atenção para os aspectos biopolíticas do ensino de Pape ao engajar seus alunos em uma trajetória diferente da "modernização autoritária" propagada pela ditadura.
- This article analyzes the artistic pedagogy of Lygia Pape at Santa Úrsula during the military dictatorship focusing on her commitment to educating her students' senses and social awareness. This draws attention to the biopolitical aspects of Pape's teaching as she engaged her students on a different trajectory than the "authoritarian modernization" propagated by the dictatorship.
Downloads
Publicado
2024-12-17
Como Citar
Svanelid, O. (2024). Lygia Pape at Santa Úrsula: Toward an Affirmative Biopolitics of Artistic Pedagogy in the Brazilian Military Dictatorship. Revista Concinnitas, 25(48). https://doi.org/10.12957/concinnitas.2024.74160
Edição
Seção
Artigos em outros idiomas
Licença
Copyright (c) 2024 Oscar Svanelid

Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.