Developing capabilities for the technological education renewal Case study
'Mobility Design Course - FAAP
Keywords:
technological changes, knowledge, educationAbstract
Technological changes are quickly incorporated to every day life as products and services, defining the current transition times between the industrial and the pos-industrial civilizations: knowledge is the new people’s richness paradigm. Qualified personnel are highly valued by those changes, converging interests of academic community and productive sectors, generating a suitable neighborhood. The continuity of this process, that favors the country competitiveness is menaced by a premature retirements ‘announced crisis’ but, can be mitigated by an effective support to teachers’ work. Using a ‘case study’ as an real example, we analyze the results obtained at the Extension Course on Mobility Design - FAAP, São Paulo, trying to demonstrate the possibilities, efficiency and effectiveness in this kind of innovative proposition.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Arcos Design

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Os Direitos Autorais dos artigos publicados na revista Arcos Design pertencem ao(s) seu(s) respectivo(s) autor(es), com os direitos de primeira publicação cedidos à Arcos Design com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons CC BY-NC-SA 4.0, a qual permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista. Para mais informações ver: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
- O(s) autor(es) tem/têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de
autoria e publicação inicial nesta revista. - Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.