Reading strategies for teaching French as foreign language

Authors

  • Deise Quintiliano Pereira UERJ

Keywords:

reading strategies, reading skills, textual iconography.

Abstract

This paper intends to develop some hypotheses of reading strategies, establishing difference between holistic approach and detailed approach of a written text. It aims, moreover, at the recognition of certain types of reading skills in teaching French as a Second Language (FSL), undertaking the reconstruction of the meanings of text from the identification of different indices, mainly those iconographic.

Author Biography

Deise Quintiliano Pereira, UERJ

Doutora em Letras Neolatinas (Língua francesa e Literaturas de Língua Francesa) pela UFRJ/EHESS (Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales de Paris). Professora do Departamento de Letras Neolatinas do Instituto de Letras da Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ), leciona nos cursos de graduação e de pós-graduação. Autora de inúmeros textos publicados em revistas nacionais e internacionais, versando sobre as relações entre literatura, filosofia, história, cinema, artes e tradução francesa. Lançou os livros Sartre: Philia e Autobiografia (2005) e Engenho e Arte: Pós-Modernidade e relatividade em Sartre (2007). Mais recentemente publicou os capítulos “Morgenröte einer Begegnung” in Lebendiger Sartre, BasisDruck, Berlim (2009), e “Tradução: Um processo de atribuição de papéis” in O trabalho da tradução, Contracapa, Rio de Janeiro (2009).

Published

2010-06-19

How to Cite

Pereira, D. Q. (2010). Reading strategies for teaching French as foreign language. MATRAGA - Journal Published by the Graduate Program in Letters at Rio De Janeiro State University (UERJ), 17(26). Retrieved from https://www.e-publicacoes.uerj.br/matraga/article/view/26322