Assessment and prioritizing "indicators social and legal of learning city" in the areas of Yazd city / Avaliação e priorização de "indicadores sociais e legais da cidade de aprendizagem" nas áreas da cidade de Yazd

Mohammad Hossein Saraei, Shahabadin Hajforoush

Resumo


DOI: 10.12957/rdc.2018.33285

Abstract

The concept of learning city emphasizes the transfer of knowledge and research. In fact, the learning city will strengthen the members of a community socially and legally and put them on the path to education. This research was conducted with the aim of evaluating and prioritizing social and legal indicators of the learning city in the area of Yazd city. The present study is based on the depth of the application-development study, in terms of the nature and method of descriptive-analytic and from the survey data gathering point. In this research, statistical methods of Kolmogorov-Smirnov test, single sample T, Simple linear regression, and W. Kendall have been used. The findings show that the distribution of data is normal, and the status of the variables examined by experts and experts in the most areas of the city of Yazd is undesirable. There is a significant relationship between social and legal index and independent variables in Yazd city. Overall, it was concluded that social and legal indexes in 2 area with the highest average rank in the first and the 6 area with the lowest average rank are in the last category. This prioritization reflects the fact that priority is given to programs in areas 6 of social and legal development of the learner's city in Yazd. At the end of the article, the discussion about the importance of knowledge of the word learning in the city has been addressed and some strategies have been presented to study the area of study in relation to social and legal indicators of the learning city.

Keywords: Legal and Social Indicators, Learning Organization, Learning Community, Learning City, Yazd City.

Resumo

O conceito de cidade de aprendizagem enfatiza a transferência de conhecimento e pesquisa. De fato, a cidade de aprendizagem fortalecerá social e legalmente os membros de uma comunidade e os colocará no caminho da educação. Esta pesquisa foi realizada com o objetivo de avaliar e priorizar indicadores sociais e legais da cidade de aprendizagem na área da cidade de Yazd. O presente estudo baseia-se na profundidade do estudo de desenvolvimento de aplicações, em termos da natureza e método da análise descritivo-analítica e do ponto de coleta de dados da pesquisa. Nesta pesquisa, foram utilizados métodos estatísticos do teste de Kolmogorov-Smirnov, amostra única T, regressão linear simples e W. Kendall. Os resultados mostram que a distribuição de dados é normal, e o status das variáveis examinadas por especialistas e especialistas na maioria das áreas da cidade de Yazd é indesejável. Existe uma relação significativa entre o índice social e legal e as variáveis independentes na cidade de Yazd. No geral, concluiu-se que os índices sociais e legais em 2 áreas com a maior classificação média na primeira e a 6 área com a classificação média mais baixa estão na última categoria. Esta priorização reflete o fato de que a prioridade é dada aos programas nas áreas 6 de desenvolvimento social e legal da cidade do aluno em Yazd. Ao final do artigo, abordou-se a discussão sobre a importância do conhecimento da palavra aprendizagem na cidade e algumas estratégias foram apresentadas para estudar a área de estudo em relação aos indicadores sociais e legais da cidade de aprendizagem. 

Palavras-chave: Indicadores Legais e Sociais, Organização de Aprendizagem, Comunidade de Aprendizagem, Cidade de Aprendizagem, Cidade de Yazd.


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DOI: https://doi.org/10.12957/rdc.2018.33285

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