Estudar Machado com a perspectiva queirosiana de Guerra da Cal: a necessidade de um projecto canonizador “à procura”

Autores

  • Elias Torres Feijó Grupo de Investigaçom Galabra / Universidade de Santiago de Compostela
  • Joel Gômez Grupo de Investigaçom Galabra / Universidade de Santiago de Compostela

Palavras-chave:

Machado de Assis, Eça de Queirós, Guerra da Cal, processo de canonicidade, capital simbólico, identidade.

Resumo

Desde os finais da década de 50 foi solicitado, desde diferentes sectores brasileiros, a Ernesto Guerra da Cal que dedicasse a Machado de Assis um estudo do mesmo teor que a Eça de Queirós. Pretendia-se umha capitalizaçom e umha projecçom como as atingidas pola obra e a figura de Eça através dos mecanismos e o agente que as impulsionara no caso do escritor português. Apesar dos esforços e de diferentes contributos e depoimentos em que ofereceu uma muito alta valorizaçom do produtor brasileiro, o projecto nom se concretizou, e afinal aquela demanda contribui para afiançar um duplo processo de canonicidade, que colocou Eça no centro do campo literário e Da Cal no dos estudos literários portugueses; e para evidenciar a importância de determinadas projecções simbólicas e identitárias em espaços sociais e campos culturais como neste caso o brasileiro.

Biografia do Autor

Elias Torres Feijó, Grupo de Investigaçom Galabra / Universidade de Santiago de Compostela

Doutor com prêmio extraordinário de Doutoramento pela Universidade de Santiago de Compostela, onde é professor. Diretor do Grupo de Pesquisa GALABRA (sobre sistemas culturais galego, luso, brasileiro e africanos). Vice­reitor da Cultura da Universidade de Santiago de Compostela e Presidente da Associação Internacional de Lusitanistas. Atualmente sua pesquisa centra-se em teoria e metodologia da análise da literatura e da cultura, relações Galiza-Lusofonia; literatura e cultura galega e portuguesa contemporânea.

Joel Gômez, Grupo de Investigaçom Galabra / Universidade de Santiago de Compostela

Membro do Grupo de Pesquisa GALABRA (de Estudo dos Sistemas Cul­turais Galego, Luso, Brasileiro e Africanos de Língua Portuguesa) da Universi­dade de Santiago de Compostela, onde se dedica ao estudo de Guerra da Cal. É autor do livro Fazer(-se) um nome. Eça de Queirós-Guerra da Cal: Um duplo processo de canonicidade literária na segunda metade do século XX , editado em 2002. Tem publicado trabalhos sobre Da Cal nas revistas Agália , Ferrol Análisis , Revista de Letras (da UTAD), Queirosiana e Convergência Lusíada , além de em volumes colectivos, e ter participado em diferentes congressos internacionais. Profissional do jornalismo há mais de 25 anos, realizou estudos de Filologia Portuguesa e Psicologia.

Downloads

Publicado

2008-12-30

Como Citar

Feijó, E. T., & Gômez, J. (2008). Estudar Machado com a perspectiva queirosiana de Guerra da Cal: a necessidade de um projecto canonizador “à procura”. Matraga - Revista Do Programa De Pós-Graduação Em Letras Da UERJ, 15(23). Recuperado de https://www.e-publicacoes.uerj.br/matraga/article/view/27882